Ponowne wykorzystanie informacji publicznych

Ponowne wykorzystanie informacji publicznych

 

Zgodnie z art. 1 ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego z dnia 25 lutego 2016r.  podmiot zobowiązany może określić warunki ponownego wykorzystania informacji publicznej – w przypadku informacji udostępnianych przez Urząd Miejski są one następujące :

  1. informacja publiczna musi zawierać wzmiankę o źródle jej pozyskania podanie pełnej nazwy;
  2. należy podać datę wytworzenie oraz pozyskania informacji publicznej;
  3. pozyskana treść informacji publicznej nie może być modyfikowana;
  4. jeżeli treść pozyskanej informacji publicznej lub jej fragment, ma stanowić część całości, należy ją zamieścić w tekście w formie cytatu, z przypisem informującym o źródle pochodzenia.

 

Wniosek o ponowne wykorzystanie informacji publicznej rozpatruje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania ; w sprawach szczególnie skomplikowanych może on ulec wydłużeniu do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (art. 22 ust.2).

 

Zgodnie z art. 10 ust. 2 „Podmioty zobowiązane nie są obowiązane do tworzenia informacji sektora publicznego, ich przetwarzania w sposób lub w formie wskazanych we wniosku o ponowne wykorzystania oraz sporządzania z nich wyciągów, jeżeli spowoduje to konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności”.

 

W zakresie nieuregulowanym ustawą do decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego oraz do decyzji o warunkach ponownego wykorzystania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Jarosław Pociask 24-10-2016 08:37
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Krzysztof Latuśkiewicz 24-10-2016
Ostatnia aktualizacja: Jarosław Pociask 24-10-2016 08:37